#440 na kioscima

Onion.jpeg


23.9.2004.

The Onion  

Vrhunske puške i reklame

Pacifisti su morali priznati da je najnovija snajperska puška strašno kul, a jadni gledatelji otrpjeti da se njihova obožavana jednominutna reklama skratila na 30 sekundi

Mirovni aktivist priznaje da je Barretova snajperska puška stvarno kul

BURLINGTON, VT – Iako se žestoko protivi Nacionalnoj udruzi ljubitelja oružja i američkim vojnim operacijama u Afganistanu, mirovni aktivist Paul Robinson priznao je u ponedjeljak da mu se Barretova snajperska puška strašno sviđa.

Jasno mi je da je uporaba tog smrtonosnog oružja čak i u ratu moralno neoprostiva, baš kao što je nemoguće naći opravdani razlog za posjedovanje te puške, rekao je Robinson (31), sociolog i predsjednik ogranka Amnesty Internationala na Sveučilištu Vermont. Ali jedno se mora priznati – činjenica da puška može precizno pogoditi čovjeka s udaljenosti od 1500 metara zvuči zadivljujuće.

Robinson se s razornim, izrazito preciznom oružjem prvi put susreo 1995. dok je istraživao ulogu američke vojske u Somaliji, protiv koje je prosvjedovao tijekom dovršetka magisterija na Tuftsu.

Prikupljajući podatke za peticiju protiv američke politike u Somaliji, doznao sam da Specijalne postrojbe rabe pušku pod nazivom Barret M82A1 kojom uništavaju kamione s udaljenosti od 1500 metara, rekao je Robinson. Jebenih 1500 metara. Zamislite to!

Prošli tjedan Robinson je mirne savjesti kupio časopis Oružje i municija, u kojem je pod naslovom Oružje u operaciji Pad crnog jastreba objavljen članak koji je hvalio Barretovu pušku.

Barretica je velika puška, rekao je Robinson listajući časopis. Duga je gotovo dva metra i teška oko... kilograma. Ispaljuje najveći poznati metak na svijetu koji se inače koristi za strojnice. Deset metaka iz spremnika ispaljuje brzinom kojom ste u stanju pritisnuti okidač. Zahvaljujući genijalnom dvostrukom sustavu komora, plinovi odmah izlaze iz puške pa korisnik ne osjeća ništa jači trzaj od trzaja klasične sačmarice. Time, dakako, ne želim reći da bi svatko trebao doznati kako puške trzaju.

Robinson je također naglasio da za samo 7300 dolara svatko može kupiti civilnu inačicu puške M82A1, što smatra “opasnim” i “nekako uzbudljivim”.

Iako je sam nikad ne bih dotaknuo, siguran sam da je pucanje iz Barretice jako zabavno, rekao je Robinson. A činjenica da se za 10.000 dolara svatko može dočepati te ubojite naprave opremljene Unertilovom optikom i razornim mecima, jednostavno je užasavajuća.

Pacifist je dodao kako je voljan susresti se i “porazgovarati” s bilo kojim vlasnikom Barretice.

Robinsonovi prijatelji istaknuli su da ih je njegova ljubav prema pušci zgrozila.

Paul može hvaliti Barreticu koliko god hoće, ali mora imati na umu da je riječ o napravi čije je jedini cilj ubijanje ljudi, rekao je Max Shorter (28), Robinsonov prijatelj i kolega s odsjeka za sociologiju. Možda je doista riječ o balističkom pothvatu, ali to nikako ne bi trebalo skriti činjenicu da je puška stvorena za ubijanje.

Uz to, Barretica se pokazala prilično lošom tijekom mornaričkog ispitivanja pouzdanosti i preciznosti, dodao je Shorter. Koliko se sjećam, mehanizam za punjenje često zakazuje.

Čovjek razočaran zbog skraćivanja reklame

CLEWISTON, FL – Jednominutna reklama Nikea skraćena na trideset sekundi razočarala je u utorak lokalnog servisera bicikala Paula Hobisha.

Koji je ovo vrag?! uzviknuo je Hobish (30) nakon što je odgledao Nikeovu reklamu za Freestile tenisice u kojoj razni košarkaši izvode trikove s loptom u poluzamračenoj prostoriji. U normalnoj verziji svi tipovi driblaju i izvode svakakve kul fore. Stvar traje valjda dvije-tri minute. Fakat je ludnica. Ali ovaj put prikazali su možda petnaestak sekundi, a izostavili su najbolje fore.

Svim prijateljima rekao sam da je reklama zakon, nastavio je Hobish, ako vide skraćenu verziju, mislit će da pričam gluposti.

Hobish, koji sebe ne smatra gutačem reklama, ali “mnogo gleda televiziju”, ističe da ovo nije prvi put da je njegov omiljeni spot brutalno skraćen.

Bio sam lud za Pentium četvorkom i reklamom na kojoj pet frajera u plavom bacaju boju na zid, rekao je Hobish. Onda su prestali prikazivati cjelovitu verziju i više ništa nije bilo isto. Nije mi jasno zašto uvijek prestanu prikazivati cjelovite verzije reklama nakon nekoliko tjedana?

Druge skraćene reklame nisu samo razočarale Hobisha, nego su ga i zbunile.

Tijekom Super Bowla, digla se prašina oko Britney Spears i reklame za Pepsi, rekao je Hobish. Svidjela mi se na prvu loptu. Ali nakon premijere reklama je bila sve kraća, a Bob Dole je svom psu govorio “Sjedi”, što u izvornoj verziji uopće nije zvučalo tako. Ne znam je li zbog toga reklama “Sjedi” bila bolja ili lošija, ali mi nije jasno zašto su mijenjali izvornu verziju.

Možda im je prva verzija stvorila probleme, nastavio je Hobish, ali dobro se sjećam da je skraćena verzija emitirana samo pola sata nakon premijere, pa ne vjerujem da su to učinili zbog pritužbi.

Brett Jaglund, voditelj oglašivačke agencije Leo Burnett, rekao je kako potpuno razumije Hobishevo razočaranje, ali je dodao kako su skraćene verzije nužne zbog troškova.

Jednominutni spot u udarnom terminu prilično je skup sport, rekao je Juglund. Reklama se najčešće skraćuje zbog uštede. Mnogi gledatelji ne razumiju koliko je vještine i umjeća potrebno da bi se zaokruženu jednominutnu reklamu skratilo za pola a da ona ne izgubi bit. To je zahtjevno i cijenjeno umijeće. Da, ponekad smo prinuđeni izrezati neki dopadljivi detalj, ali to je ekonomska nužnost.

Iako je Hobish svjestan da emitiranje jednominutne reklame košta mnogo više od skraćene verzije, rekao je da emitiranje cjelovitih verzija isključivo tijekom dodjele Oscara i drugih bitnih događaja smatra uvredljivim za gledatelje.

Cjelovitu verziju reklame za Doritos, u kojoj zgodna djevojka stavlja čips u stroj za ispucavanje teniskih loptica vidjet ćete samo tijekom Super Bowla, rekao je Hobish. Tim potezom Doritos šalje poruku da im uopće nije stalo do malih ljudi koji gledaju Seinfelda ili Raimonda. Važni su im samo gledatelji Super Bowla. To jednostavno nije fer.

S engleskoga preveo Višeslav Kirinić

preuzmi
pdf