#440 na kioscima

205%2023b


3.5.2007.

Jason Rogers  

Zloćudna grba

Američki književnik Jason Rogers koji živi u Južnoj Koreji autor je eksperimentalnih, bizzaro proznih djela Elitist Camelback Gaga, Ready Freddy, Uber Bad Taste, The Stigmata Proxy, The FBI Says This Is Not Called The Sociopath, i St. John’s Pub. U ovome “scenariju” riječ je o polu-kitu polu-čovjeku koji obolijeva od raka

1. INTERIJER: AKVARIJ NALIK NA MUZEJ. BAZEN ZA KITOVE. DAN.

Kit je polegnut na dasku nalik na sedlo naslonjenu na rub bazena. Kit je zapravo naopačke. ZNANSTVENICA mu ručno onanira. Skuplja kitovu spermu kako bi njome oplodila druge kitove.

ZNANSTVENICA gladi i gladi s dvjema rukama prekrivenima golemim gumenim rukavicama. Ima samo te rukavice i jednodijelni kupaći kostim.

Kitov penis je velik tako da ZNANSTVENICA dobro može obaviti posao. Očito takvu vrstu posla često obavlja, jer su joj ruke dosta uvježbane.

ZNANSTVENICA je vrlo privlačna i dosta mlada. Upravo zato što je mlada i očito na samom dnu korporacijske ljestvice, ima posao ručnog onaniranja kitovima.

Kit konačno svrši.

ZNANSTVENICA skine gumene rukavice. Učini to zato što joj je vruće, a s rukavicama joj je još više vruće.

ZNANSTVENICA zatim skupi cijelu veliku plastičnu čašu punu kitova sjemena. Iako je pažljiva, ostalo joj je nešto sjemena na rukama.

Zatvori posudu, pusti kita, obriše ruke o kupaći kostim, pokupi opremu i odlazi.

NOVI PRIZOR:

2. INTERIJER. AKVARIJSKI LABORATORIJ.

ZNANSTVENICA dolazi u laboratorij. Stavlja čašu s kitovim sjemenom u hladnjak. ZNANSTVENICA se, kao što to obično čini, pozdravlja sa svima u laboratoriju.

ZNANSTVENICA ne može prestati misliti na golem kitov penis te je i on navodi na razmišljanje o muškim penisima.

NOVI PRIZOR:

3. INTERIJER: ŽENSKA KUPAONICA.

ZNANSTVENICA odlazi u jedan od odjeljaka, skine se i počne masturbirati. Nije svjesna da nije oprala ruke. Na njima ima još kitova sjemena.

NOVI PRIZOR:

4. INTERIJER: ZNANSTVENIČINA KUPAONICA.

ZNANSTVENICA u rukama drži test za trudnoću. Test pokazuje da je trudna.

ZNANSTVENICA:

Koji kurac?

ZNANSTVENICA baci test na zrcalo.

5. INTERIJER: KOD GINEKOLOGA U ORDINACIJI

ZNANSTVENICA je u sobi za pretrage. U bolničkoj je haljini i stopala

su joj u stremenu. GINEKOLOG je pregledava.

ZNANSTVENICA:

Jučer sam napravila test na trudnoću i bio je pozitivan. Ne bih ga niti bila napravila da me neke prijateljice nisu pitale jesam li trudna. Mislila sam da sam nešto pojela. Ne mogu biti trudna. Nisam spavala s nekim muškarcem već četiri mjeseca. Četiri mjeseca!

GINEKOLOG:

Jeste li nedavno bili na nekoj zabavi? Je li vam možda netko ubacio nešto u piće, a da vi to niste znali?

ZNANSTVENICA:

Mislite, silovanje? Ne. To se nije moglo dogoditi. Ne pijem.

GINEKOLOG:

Ne mora se nužno raditi o alkoholu.

ZNANSTVENICA:

Kako god, to nije moguće. Nemam baš neki privatan život zbog mojega rasporeda na poslu. Kada i izađem i zabavljam se, uvijek idem sama kući.

GINEKOLOG:

Pa, moramo najprije vidjeti rezultate testa, pa ćemo tada nastaviti razgovor. Idem po rezultate, pa ćemo vidjeti. Nema nikakvih naznaka da ste bili silovani...

ZNANSTVENICA:

Upravo sam vam rekla da nisam.

GINEKOLOG:

Možete se sada odjenuti. Odmah se vraćam.

GINEKOLOG odlazi iz sobe i ZNANSTVENICA se počinje odijevati dok ga čeka. Nakon nekoliko trenutaka GINEKOLOG se vraća u sobu. GINEKOLOG čita s kartona.

GINEKOLOG:

Pa, trudni ste.

ZNANSTVENICA:

Nemoguće.

GINEKOLOG:

Testovi za trudnoću za kućnu uporabu često mogu pogriješiti, ali naši su 99 posto točni. Trudni ste. Ako želite da pozovemo psihologa ili da napravimo testove na silovanje, učinit ćemo to.

ZNANSTVENICA:

Nisam silovana.

GINEKOLOG:

Ponekad um može blokirati takve događaje.

ZNANSTVENICA:

Ne ja. Ne moj um. Znam da nisam silovana i znam da ne mogu biti trudna.

NOVI PRIZOR:

6. INTERIJER: BOLNICA

Prošlo je devet mjeseci. ZNANSTVENICA rađa.

ZNANSTVENICA vrišti od boli dok dijete izlazi.

LIJEČNIK:

Hajde. Ponovo tiskajte.

ZNANSTVENICA:

Umuknite! AAAAGGGGHHHHH

LIJEČNIK:

Evo ga.

U bolničkoj sobi zavlada tišina. Sestre i LIJEČNIK bulje u novorođenče.

ZNANSTVENICA:

Što je?

LIJEČNIK joj ne odgovara. Umjesto toga, okreće se prema jednoj od sestara.

LIJEČNIK:

Zovite doktora Leeja. Imamo problem.

SESTRA istrči iz sobe.

NOVI PRIZOR:

7. INTERIJER: ODJEL ZA RODILJE.

Odjel za rodilje pun je zaplakane djece, ali sve SESTRE bulje samo u jedan krevetić. U krevetiću je dijete s tijelom čovjeka, a glavom kita.

PRELAZI U:

8. INTERIJER: ZNANSTVENIČINA KUĆA.

ZNANSTVENICA gleda vijesti.

SPIKER NA VIJESTIMA:

Dobili smo izvješća o muškom novorođenčetu, pola-kitu, pola-čovjeku, rođenom prije nekoliko dana. Ta izvješća nisu niti potvrđena niti opovrgnuta. Bolničko osoblje ih je verificiralo, ali nije htjelo otkriti više podataka.

Telefon zvoni. Vijesti se nastavljaju.

ZNANSTVENICA podigne slušalicu i javi se. Osoba na drugoj strani netko je tko je upravo čuo vijesti i zove u vezi s DJEČAKOM-KITOM.

ZNANSTVENICA:

Ne. Ušutite. Nemojte zvati ponovo.

ZNANSTVENICA iščupa telefonsku žicu iz zida.

PRELAZI U:

9. INTERIJER: ZNANSTVENIČINA KUĆA.

DJEČAK-KIT još je novorođenče. Spava u krevetiću odmah pokraj znanstveničine postelje.

DJEČAK-KIT počne plakati. To nije dječji plač, nego prekrasno glasanje grbavog kita.

Iz očiju DJEČAKA-KITA teku suze. Uzrujan je zbog nečega.

Čini se da ZNANSTVENICA ne vidi da joj dijete plače usred noći. Zvuk je suviše lijep, suviše opušta. Ona se smješka u dubokom snu.

PRELAZI U:

10. INTERIJER: SPAVAĆA SOBA DJEČAKA-KITA.

DJEČAK-KIT spava u svojem krevetiću.

ZNANSTVENICA ulazi u sobu s jastukom. Plače i plakala je već danima. Namjera joj je ubiti DJEČAKA-KITA na spavanju.

Kratko stoji nad krevetićem, ali ne može to učiniti.

PRELAZI U:

11. INTERIJER: ZNANSTVENIČINA KUĆA.

DJEČAK-KIT je u adolescentskim godinama. ZNANSTVENICA je već dovoljno patila zbog djeteta pola-čovjeka, pola-kita.

DJEČAK-KIT hoda po kući.

ZNANSTVENICA leži na kauču. Posvuda okolo je bljuvotina. U njezinoj je ruci bočica s pilulama. Ubila se.

DJEČAK-KIT zna što se dogodilo. Kao da ga nije baš briga. Zašto bi ga i bilo? Nije u cijelosti čovjek.

DJEČAK-KIT napušta kuću i mrtvu majku. On je dijelom kit. Ne oplakuje majčinu smrt onoliko koliko bi to činio čovjek.

PRELAZI U:

12. EKSTERIJER: ULIČICA.

DJEČAK-KIT spava u uličici. Beskućnik je. Ima malo odjeće na sebi i prljav je. DJEČAK-KIT spava. No, on ne spava poput čovjeka. Spava poput kita. Kad spava samo jedna polovica kitova mozga spava. Kitovi također spavaju s jednim okom otvorenim kako bi motrili što se događa oko njih.

DVOJICA BESKUĆNIKA bulje u DJEČAKA-KITA.

BESKUĆNIK BR.1:

On uvijek tako? Mislim, spava li? Ili, se ono... pretvara da spava.

BESKUĆNIK BR.2

To je ono najgore. Taj uvijek tako spava.

BESKUĆNIK BR.1

Ne seri?

BESKUĆNIK BR.2

Ne serem.

BESKUĆNIK BR.1

Onda, ajmo mu uzeti stvari.

DJEČAK-KIT skoči i DVOJICA BESKUĆNIKA pobjegnu. DJEČAK-KIT još je svjestan svoje okoline, iako spava.

PRELAZI U:

 13. EKSTERIJER: MNOGO GODINA POSLIJE.

DJEČAK-KIT je odrastao. Izlazi iz oceana i nastavlja hodati po plaži prema gradu.

Mnogi ljudi bulje u njega.

DJEČAK-KIT malo se spotiče, kao da mu se vrti. Čini se da ima problema s ravnotežom.

NOVI PRIZOR:

14. EKSTERIJER: U BLIZINI BRODOGRADILIŠTA.

DJEČAK-KIT hoda kao ošamućen. Sonar s brodogradilišta privlači ga tome mjestu. Kao da mu kazuje da se tamo nešto dobro nalazi.

NOVI PRIZOR:

15. INTERIJER: ODJELJAK JAVNOG TOALETA.

DJEČAK-KIT povraća u zahodu.

NOVI PRIZOR:

16. INTERIJER: KARAOKE BAR.

DJEČAK-KIT pjeva kao što to čine grbavi kitovi. On i inače ide u karaoka-barove.

DJEČAK-KIT zapravo je vrlo dobar u takvom načinu pjevanja.

Ljudi iz publike bulje u njega. Ne zanima ih toliko njegovo pjevanje koliko za izgled.

DJEČAK-KIT zastane ne trenutak i protrlja se po glavi. Ne može se sjetiti ostatka pjesme. To mu je doista čudno.

PRELAZI U:

17. INTERIJER: ZNANSTVENIČINA KUĆA. U PROŠLOSTI.

DJEČAK-KIT je adolescent. To je nešto prije ZNANSTVENIČINA samoubojstva. Ona pokušava razgovarati s DJEČAKOM-KITOM.

ZNANSTVENICA je već jako uzrujana zbog sina pola-kita, pola-čovjeka.

ZNANSTVENICA:

Ne znam što ću s tobom. Mislim, volim te, ali što ćeš ti kad odrasteš? Ja... ja ne znam.

ZNANSTVENICA počne plakati.

DJEČAK-KIT je samo gleda. Ne zna što učiniti. Kitovi se tako ne ponašaju.

ZNANSTVENICA:

Razumiješ li? Mislim, samo sjediš tamo s tim istim izrazom na licu. Imaš li uopće pojma kako se ja osjećam? Ne možeš li reći nešto? Molim te.

DJEČAK-KIT i dalje samo sjedi.

ZNANSTVENICA istrči iz sobe plačući.

PRELAZI U:

18. INTERIJER: ČEKAONICA KOD LIJEČNIKA. SADAŠNJOST.

DJEČAK-KIT drži se za sljepoočnice kako bi pokušao zaustaviti strašnu glavobolju koja ga je potpuno zarobila.

SESTRA dolazi do njega i govori mu. Njemu je potpuno nerazumljivo što ona govori. Ono što doista govori jest:

SESTRA:

Jeste li dobro? Zvali smo vas. LIJEČNIK će vas sada primiti.

DJEČAK-KIT ustane – pokuša ustati. Još ima poteškoća s ravnotežom.

DJEČAK-KIT napravi nekoliko koraka i dobije napad.

SESTRA pozove LIJEČNIKA i oni se brinu za njega dok napad ne popusti.

NOVI PRIZOR:

19. INTERIJER: SOBA ZA PRETRAGE.

DJEČAK-KIT je na ležaju. Odmara se. Naravno, jedno oko mu je još otvoreno i potpuno je svjestan svega što se oko njega događa.

LIJEČNIK gleda u bilježnicu koju je DJEČAK-KIT donio sa sobom. DJEČAK-KIT očito je imao poteškoća s pamćenjem stvari. U tu je bilježnicu zapisivao najbanalnije informacije iz svakodnevnog života.

Iz otvorenog oka teče mu suza.

NOVI PRIZOR:

20. INTERIJER: SOBA ZA PRETRAGE.

DJEČAK-KIT je potpuno budan i sjedi uspravno.

LIJEČNIK mu govori.

LIJEČNIK:

Trebat ćemo još testova da to potvrdimo, ali mislimo da biste mogli imati rak. Tako pokazuju preliminarni testovi.

DJEČAK-KIT pokušava nešto reći. Može jedino govoriti poput grbavog kita. No, opuštajući, prekrasan zvuk kakvog proizvode grbavi kitovi ne izlazi. Umjesto toga, izlazi promukao, iritantan zvuk.

LIJEČNIK ga u čudu gleda zašto je taj zvuk izašao.

LIJEČNIK:

Problemi s govorom?

DJEČAK-KIT potvrdno klimne glavom.

LIJEČNIK:

Uz vaše dopuštenje, htjeli bismo obaviti zahvat kojim bismo ustanovili radi li se o raku ili ne.

DJEČAK-KIT pogleda u daljinu na trenutak. Zatim, potvrdno klimne glavom, kao da oklijeva.

LIJEČNIK:

Razumijete li?

DJEČAK-KIT samo klimne glavom. Niti ne gleda u LIJEČNIKA.

LIJEČNIK:

Oprostite?

DJEČAK-KIT skoči i pokaže prema ustima kako bi rekao da ne može govoriti.

NOVI PRIZOR:

21. INTERIJER: OPERACIJSKA SALA.

Glava DJEČAKA-KITA otvorena je i vidi mu se mozak. Mali, sićušni komad mozga je uklonjen kako bi se vidjelo je li rak ili nije.

NOVI PRIZOR:

22. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT oporavlja se od “zahvata”. Oko glave ima velik zavoj.

DJEČAK-KIT ne može ustati i otići u kupaonicu. Vrećica koja mu drži stolicu također je puna krvi.

NOVI PRIZOR:

23. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT povraća. Neke SESTRE pomažu mu.

NOVI PRIZOR:

24. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT nije niti dodirnuo hranu. Čini se da ne želi jesti. Cijeli je pladanj još tu. BOLNIČAR/KA makne netaknuti pladanj i zamijeni ga drugim, iako ni on očito neće biti taknut kao ni prvi.

DJEČAK-KIT je na posebnoj prehrani. Kitovi se hrane planktonima. On inače ode u more i isiše planktone s dna.

DJEČAK-KIT samo spava. Otvoreno oko mu je krvavo od pretrpljene boli.

NOVI PRIZOR:

25. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT ima drugi napad. Taj je mnogo gori, jer je upravo imao zahvat na glavi.

NOVI PRIZOR:

26. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT je budan. Grčevito se hvata za trbuh.

NOVI PRIZOR:

27. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT zapisao je nešto u svoju bilježnicu.

BILJEŽNICA:

Volio bih da mogu prespavati cijelu noć, poput ljudi. Ne želim biti napola kit u ovome trenutku. Bol traje 24 sata na dan.

NOVI PRIZOR:

28. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA.

LIJEČNIK je ponovo u sobi kod dječaka-kita. DJEČAK-KIT pokušava slušati dok se hvata za trbuh, želeći da bol nekako prestane.

LIJEČNIK:

Moramo, uz vaše dopuštenje, napraviti još pretraga. Morate ići na rendgen. Vaša povijest bolesti je, najblaže rečeno, nova, tako da nam ništa ne govori. Smijemo li vas odvesti na rendgen?

DJEČAK-KIT potvrdno klimne glavom.

LIJEČNIK:

Morat ćete popiti tekućinu koja sadržava barij. To će nam omogućiti lakše gledanje rendgenske snimke. Također bismo željeli obaviti endoskopiju.

NOVI PRIZOR:

29. INTERIJER: SOBA ZA PRETRAGE.

DJEČAK-KIT očito je pod utjecajem analgetika za bol u trbuhu i boli koju mu uzrokuje endoskopija.

Cijev mu je u grlu.

LIJEČNIK:

Uzet ćemo komadić želuca ovdje.

Uzet je komadić želuca.

SESTRE čudno gledaju DJEČAKA-KITA. Jedno oko mu je još otvoreno. Svjestan je što se događa.

PRELAZI U:

30. INTERIJER: SPAVAĆA SOBA. U PROŠLOSTI.

DJEČAK-KIT se seksa sa ženom. Žena se zove BRANDY. Mlada je i lijepa.

BRANDY je gola i raširenih nogu na krevetu.

DJEČAK-KIT joj gura svoj prst u vaginu. Mužjaci kitovi pokušavaju očistiti svu spermu prijašnjih seksualnih partnera. DJEČAK-KIT ne zna je li bilo koga prije njega, a nije ga ni briga. On samo slijedi instinkt. Tako da DJEČAK-KIT pokušava prstom maknuti bilo kakve tragove sperme koji su možda ostali.

BRANDY nije briga. Samo joj se sviđa guranje prsta u vaginu. Ne zapaža da DJEČAK-KIT pomno gleda u njezinu vaginu iz potpuno drugih razloga nego što ona misli.

PRELAZI U:

31. INTERIJER: SOBA ZA PRIVREMENI BORAVAK BOLESNIKA. SADAŠNJOST.

DJEČAKU-KITU napravljene su sve pretrage. Još je u krevetu.

Još ima zavoje oko glave.

ONKOLOG i neke SESTRE su u sobi. LIJEČNIK se ne čini zadovoljan ni sretan zbog onoga što mora učiniti.

ONKOLOG:

Ja sam dr. Freemount. Ja sam vaš ONKOLOG. Preporučio me vaš liječnik, dr. Benjamin i preuzeo sam slučaj. Kako se danas osjećate?

DJEČAK-KIT okrene se i pogleda u ONKOLOGA. Na licu DJEČAKA-KITA ne vide se nikakve emocije.

ONKOLOG:

Žao mi je, ali imate rak na mozgu i želucu.

DJEČAK-KIT samo se okrene tako da ne gleda ni u ONKOLOGA ni u SESTRE.

ONKOLOG:

Ne može se operirati, žao mi je što to moram reći. Ali, uz određene lijekove i kemoterapiju postoji mogućnost da živite mnogo dulje. Postoji i mala mogućnost da se rak povuče.

ONKOLOG zna da to nije istina. To se može vidjeti iz načina na koji je to izgovorio. I SESTRE znaju da to nije istina. Začuđeno gledaju u ONKOLOGA.

PRELAZI U:

32. INTERIJER. POTPUNO MRAČAN PROSTOR.

Soba je u potpunom mraku. Ne može se odrediti je li beskonačno duga ili završava nekoliko metara dalje.

Ima DEMONA u sobi. DEMONI su blijedi, goli ljudi prekriveni krvlju.

DEMONI nose male hrpe balege. Bacaju ih u sredinu tamnog prostora. Čini se da nema razloga zašto to čine. Nestanu i vraćaju se s rukama punim govana. Bacaju govno na hrpu i ponavljaju proces.

Nije da DEMONI samo rade. Oni hvataju jedan drugoga za guzicu i napadaju jedan drugoga te se pokušavaju potući.

PRELAZI U:

33. INTERIJER. SOBA ZA STALNI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT ostaje u bolnici za stalno. Ima sada drukčiju sobu – za pacijente koji u bolnici žive.

Na televiziji je film o podmornici. Zvukovi sonara izluđuju DJEČAKA-KITA.

DJEČAK-KIT se prevrće i vrišti. Taj je zvuk za njega mučenje. Samo kitovi imaju s time problema. Sonar ih može izluditi.

PRELAZI U:

34. CIRKUSKA PREDSTAVA. U PROŠLOSTI.

DJEČAK-KIT je adolescent. Putuje s cirkusom.

DJEČAK-KIT je na pozornici. Trči po pozornici. Lovi ga ČOVJEK odjeven u kapetana Ahaba.

Gotovo svatko u publici je reporter na neki način. Jedino ga žele slikati. Problem je što slikanje nije dopušteno. Imaju skrivene fotoaparate.

Neki cirkuski ljudi, skakači, hodaju uokolo ne bi li uhvatili nekoga dok slika.

PRELAZI U:

35. INTERIJER: SOBA ZA STALNI BORAVAK BOLESNIKA. SADAŠNJOST.

Tretman kemoterapijom je počeo. U žile mu je stavljena infuzija i lijek mu je ubrizgan u vene.

NOVI PRIZOR:

36. INTERIJER: SOBA ZA STALNI BORAVAK BOLESNIKA

ONKOLOG razgovara s DJEČAKOM-KITOM. DJEČAK-KIT pokušava se odmoriti.

ONKOLOG:

Voljeli bismo pokušati sa zračenjem.

NOVI PRIZOR:

39. INTERIJER: SOBA ZA STALNI BORAVAK BOLESNIKA.

DJEČAK-KIT proživljava emocionalna stanja uobičajena kod kemoterapije.

DJEČAK-KIT sjedi uspravno i povlači krevet te baca stvari. Jako mu je mučno, pa mu je teško dulje sjediti uspravno.

NOVI PRIZOR:

38. INTERIJER: SOBA ZA STALNI BORAVAK BOLESNIKA.

ONKOLOG pokušava objasniti DJEČAKU-KITU postupak kod zračenja. DJEČAKA-KITA nije briga i ne želi slušati.

ONKOLOG:

Kobaltom 60 ozračit ćemo tvoj rak. Za to se koristi aparat visokog napona. Jedinice radijacije će biti: 10 Graya, što je jednako 1000 Centigraya...

DJEČAK-KIT samo se okrene i povraća po podu.

S engleskog prevela Antonia Ruljančić.

Pod naslovom Malignant Hump/back objavljeno u knjizi Three Screenplays, Lightning Source, 2005.

preuzmi
pdf