#440 na kioscima

14.6.2007.

Maja Klarić  

Slash Poetry


Slash Poetry

INSTANT DAN

Ove smo jeseni / zime

bili spriječeni / bezvoljni / nismo se ni dosjetili

da se iz naslonjača / dvosjeda / kože

pomaknemo za milimetar / novo iskustvo

Kuhali smo za ručak / dnevni raspored

samo ono što je već bilo u hladnjaku

skidali glazbu s interneta / naručivali ring tone melodije

pisali e-mailove / slali SMS poruke

izbjegavali predavanja / svaki drugi seminar

planirali ljetovanje / odgodili zimovanje

i gledali kroz prozor / na vremenskoj prognozi

kako vani kiši / sniježi / život prolazi

Ali kada opet dođe proljeće

mi ćemo

ustati iz ove letargije

i otputovati u inozemstvo

tamo vani

gdje se sve događa

SUZBIJANJE ŽELJE ili AUTOINDOKTRINACIJA

Beskonačno daleko koje generira neutaženu / još jednom beskonačnu

Žeđ za dijalogom

Kad obratim posebnu pozornost na trodimenzionalnost svijeta oko sebe

Još te je teže pronaći / locirati / zabilježiti

Mi naizgled ne pripadamo jedno drugom / dok sjedimo svaki unutar svojih zidova

Vidim kako se u tebi zrcale / kristaliziraju

Sve moje potiskivane naklonosti / kao primjerice osjećaj

Fin de siecla / dekadencije

Dok slijepo slijedim putanju / liniju / po kojoj se

Stalno spotičem / padam / na nos / zapinjem o već počinjene pogreške

Samoća koja iznova formulira vrijeme / preformulira ga / rasteže ga i mijenja mu oblik

I čekanje kao vještina / umijeće / najveća od mojih sposobnosti

Kojom se temeljito udaljujem od tebe

I praznina / evo / postoji / tu je

I to ne samo onda kad u iscrpnoj samoći razmišljam o tvom neprisustvu

Već i onda / još više onda / kad ne mislim uopće

Praznina izjeda / širi se / prodire u ponore / u loše šavove

I ispunja prostor prazninom / i proširuje prazninu

Preko granica / u beskonačnu udaljenost unutar tijela

Dok sve što nam je potrebno jest jedan omanji prostor / nepotrošen / jedno vrijeme

Toliko maleno da bismo ga mogli ispuniti

Samo svojim dolaskom / bez da išta radimo

The light shines bright from your window / The trees stand so silent and still

I know you’re alone with your pride, dear / In your loveless mansion on the hill *

Ne znam da li su tvoje ruke tople ili hladne

Znam / ipak / kakve su tvoje riječi

Bitne / presudne / nezaobilazne / utješne čak

Što bi bilo kada bih te ukrala

Na to bi trebalo misliti / ljubav se odnosi na tebe

Ja ću se pobrinuti za nju

Kad si sam / kada vjeruješ da si sam

No tuge se nagomilaju kao odgođene obveze / tuge se nakupe

I kulminiraju za kišnijeg dana

Kakva je to zamka u koju nehotice upadamo / halapljiva poput živog pijeska / naravno

Lagano / kao da stavljam svoj veliki dlan

Na tjeme novorođenčeta

Opipavam tvoje bore / čitam

A to samo ti primjećuješ / ne primjećuješ / ne činiš ništa / konkretno

Imaginaran šapat u tvoje desno uho / kada kažeš da ne čuješ

Ponavljam / ne čuješ / ponavljam / tražim / ne pronalazim

Ne pronalazim / ne tražim / ne pričam više o tebi / tebi

*Roy Orbison, A Mansion on the Hill

(M. 2006)

MUČNINA

Želim / nakratko / rastužiti se / raščlaniti

zbog neke tuđe tuge

to će promijeniti tok / sastav / mojih misli

to će ih rasteretiti / rasuti

po tuđim satima / drugim licima / stvarima

da mislim neke tuđe misli

rješavam neke tuđe probleme

i da iz svih povlaštenih situacija

koje ne primjećujem

osluškujem savršene trenutke

JER JE U TEBI TAKO MNOGO PRIČA

Kako je divno kada poluozbiljnim glasom nižeš

hrpu naoko beznačajnih podataka

kako od svega možeš napraviti priču

Zašto svakog petka / subote navečer idemo u KSET

Zašto je točeno pivo dobro za motivaciju / cirkulaciju / socijalizaciju

Tko je ubio Kennedyja / Kennyja / Johna Lennona

Zašto je Beavis bolji od Buttheada / Rambo od Rockyja

Zašto Rimljani nisu imali problema s jednadžbama

Zašto toleriramo pop / soft rock glazbu u punk / funk klubu

Zašto plavokose / plavooke djevojke imaju prednost / sve

Zašto nikad ne skidaš šiltericu / rukavice za bicikl

Koju pjesmu pokušati / otpjevati na karaokama

Švedski / norveški punk bend?

Zašto je najbolja čokolada / Dorina / ona s ledenim punjenjem

Kako se pravi medovača / travarica / lozovača

Zašto ti je Ožujsko draže od Karlovačkog

Kako / ne / otpratiti ekstrovertiranu / uporniju djevojku do kraja ulice / doma

Zašto društvo / najbolji frend ne želi izići u utorak / srijedu navečer

Što je to s nogometom / boksom / hokejom na tankom ledu

Zašto su niske djevojke neuvjerljive

Gdje je najjeftiniji / najbolji pelin u Zagrebu

Zašto od Zeppelina / Systema volimo samo jednu stvar

Zašto nosiš bedž na Yodu / Obi-Wan Kenobija

Kad Mišak sve to stigne

Kako si uspio prestati pušiti cigarete / glupe fore

Kamo dalje / kako / zašto / stop

Kako mi se sviđa ona prijazna ljepota

koja nastaje i kaplje s tebe

onda kada šutiš

i dok zrak oko tebe silno miriše na pustolovinu

(D. 2007)

PUN KUFER MATERIJALA

Zapisivali smo bjesomučno / rasipno / nesebično

ono što smo vidjeli / čuli / naslutili / željeli

po salvetama / poleđinama bilježnica / prijenosnim računalima

ali sve što su ocjenjivali / procjenjivali / čitali

bili su naši seminarski radovi

o sobi Virginije Woolf / lirskim baladama

dok se nama uistinu pisalo o

ljubavi / glazbi / filmu / ničem konkretno

A onda kad smo objavili prvu pjesmu / kratku priču

mogli smo pronaći i vlastito ime

u ponekom studentskom časopisu / na ponekom linku

i bili smo sretni ako bi tu stranicu pogledalo

barem deset / dvadeset posjetitelja

I nikada nismo odustajali

(V. 2007)

KOD ULAZA U 2

Sad kad Zagreb ima

Zagreb Film Festival / Festival eksperimentalnog filma i videa / Human Rights Film Festival / Zagreb Dox / Dane hrvatskog filma…

Možemo poslije doručka / ručka / večere u menzi

Razgledati malo / SC?

U NASLONJAČU

Prosinac nas / uvijek iznova / iznenadi

Svojom nježnošću.

Toplije je nego za bilo kojeg / srpanjskog / dana

podno tvog ramena / dokle dosežem.

Niz glavnu ulicu u iznošenim majicama

(I Y NY u centru Pariza)

skakućemo / ne cvokoćemo

i držimo se za podlaktice / par neukroćenih misli.

Izgledaš poput Jean Paul Belmonda

kada me ne gledaš / tako

hmm / osmijeh uzvodno / otežali kapci od obožavanja.

Neočekivano / Ah, Pierrot, sve je s tobom

kao kakav apstraktan refren!

Neočekivano / kao u Betty Blue

(I love you, ma što se dogodilo kasnije ovog dana).

Neočekivano / zateknemo se u nekoj nepoznatoj uličici

kako pijemo tekilu dum-dum

s divnim / bezimenim / sporednim likovima.

Volim te! Sve više i više kako odmiče dan!

Međuprostor / od mene do tebe / između nas

ispunjen svakojakim mogućnostima

kao u kojem Chabrolovom filmu

(ššš, ja znam da više mu se sviđa Godard…).

S tobom je sve / do posljednjeg daha

nepredvidivo i

hmm / osmijeh / poljubac.

I cijeli smo prosinac

sigurni / u toplom / jedno u drugom.

DVORIŠTE ZA IŠČEKIVANJE ili DOZVOLA ZA RAD

Dotaknuti kradomice / naoko nevino

tvoje koščato / dječačko rame

dok pokušavaš plesati / shvatiti

stvar koju volim.

Kako mi se to sviđa / toliko da poželim

u svaki / mračni kutak ovog grada / disko kluba

odvesti te

Poželim neizostavno / uvijek kad smo tu

da je ovo utočište mojih dnevnih / djevojačkih fantazija

otvoreno barem do 3 / 4 ujutro

VELEBNA U SUMRAK

Ponekad / oko sedam sati navečer / za lijepa zalaska sunca

gradska rasvjeta / prozori na stambenim zgradama

svijetle drukčije / šire / višedimenzionalnije

Kao da na trenutak nismo više u Zagrebu / Međimurskoj 9

već u onom stančiću pored Koloseuma / studentskoj sobi u Krakowu / na stepenicama Prešernovog trga u Ljubljani

i neko se vrijeme / par minuta / možda

osjećamo kado da smo u nekoj drugoj / većoj / metropoli

s još milijun ljudi / najmanje

Ako tada bacimo pogled duž

Tesline / Masarykove / Gundulićeve

sva se svjetla velegrada sliju u velebnu pjesmu

preuzmi
pdf